macam macam orang.

dah kerja ni penat lah pulak.macam macamlah kau tikah.

okay.mehh aku nak describe sikit kerja kerja aku sekarang.
#sambilan pun nak berkira.

nilah sedikit sebanyak kerja aku


#semakin lame,semakin buruk kau lukis.ape ni.
haha #gelak kau kuatt.HAHAHA,HAHAHAHHHHAAAA.
tak de motif.

firstly,aku baru tau,yang aku tak berapa geti pulang baki.
hahaahahaha,gelak lagi.
aku sekarang dah tabik spring dekat pakcik cafe c tu,mmg semart.
pekerja dy smue ingatan superb.kalau amek bio,mmmg A.

Dari hari pertama,seriously kelam kabut.
aku fikir lame gile,nak pulangkann baki.
5.00 tolak singgit lapan tolak lagi singgit lima.tolak 7 posen.blabla.
argghh ape ni smue.
akhirnye,budak tu serender.terus blahhh.
#ehh,ehh,adekk kejabb.ni hahh,baki ni.
aduhh.


mane tak,aku dah lah tak ingat harga.*specific tak tau harga.
nak kira lagi,
yang korang korang ni smue beli mahal mahal,
air lattelahh,mocha lahh,ribena lahh.
kalau beli air singgit je tak bolehh.?kan senang.

 tapi masuk hari kedua,aku dah teror dahh.
siap diorang yg tanye harga kat aku.

nada gelak berubah.HAHAHAHHHHAHAHAHAHAHA.

ade budak tu,banyak kali sehh datang.aku rase dy kaya kot.
sekali beli,nak beli ribena.dah lah kenit je.
"aaah,kak,nak ribena tu,tambah latte satu,hhaa,ape tu lagi,haaa,keropok ikann....bla bla bla"

biarlahh,tah mak bapak bagi berapa hinggit tah untuk sebulan,maklumlahh budak SBP.

ade jugak datang cakap
kak,macam biase ea.

amboii!,aku baru kerja sini semalam.pandailah kau,macam biase.mcm biase.
siape kau,anak tan sri mane?.

"mcm biase lahh kak,nescafe.
nescafe?.mocha,latte,ori ke ais?.

baru tau,nescafe ade byk jenis.*aku tak minum benda benda ni.


budak tu sengih sengih lak.

haa,latte?.*aku maen teka je.

haa,kak pandai punn,dah tau dahh.

I have no words.sempat lagi kau,berlambak lambak budak laen kat belakang tu tolak tolak,
kau sempat lak berseloke kat sini.

macam macam orang.macam macam ragam.

lagi satu,dah kerja kat sekolah ni,biaselahh.
muke aku ni muke komersial.#perasannakmampus.
muke cop cekgu,sedangkan budak sebaya aku kat matrix dulu pun,greeting aku ,
semekom cikgu..morning teacher.
errr,ni kan lagi budak sekolah.

merasalah aku jadi cikgu sekejap.

cakap pasal orang ni,ni lagi satu 

   tengah susun susun air kat peti ais tu,
dah beberapa kali aku rase,cikgu tu lalu sini.
 dia lalu,then dia patah balik ,lalu,then patah balek.
aku rase lebih sepuluh kali dy buat ni.

*aku ingat aku yang berhalusinasi.
tapi,aku try,biar je laa.pepagi buta ni,takkanlaah.

then,tak berhenti henti lak cikgu ni buat benda same.

*tego kang,aku pulak pelik.

then aku usha ushalahh,lahh,tengok
 dy pegang buku pend.jasmani.

okay fine.mungkin dy bersenam kot.betollaah tu.

macam macam orang betul.
#geleng kepala.

kat dalam kedai tu,ade patung pakai baju outing.kira patung promotion lahh
tapi korang.
walaupun pun aku tau tu patung.aku still terkejut sendiri,bila lalu.
kat corner tu.isyhh.rase nak humban je kat lautt.bagi jos makan.
#seriau pagi.
mana tak nye,aku sorang sorang hari hari.
hari hari ngadap patung tu.

dah lahh,yang penting,aku dah berani sikit nak jage counter.walaupun sikit erorr.
takpelahh,biaselahh baru lagi.
 ade jugak yang paham,bagitau kwn dy,
eyy,korang ni,kakak ni baru kerja sini semalamlahh.
sabarlahh.
aku terharu. :'( Im touched.HAHA.

dahlahh,nanti aku rajin aku update lagi ea.
sentiase setia.
bye.
kepada sesiapa yg nak aku update selalu,
ape kate bagi aku laptop free.
boleh?.




                                                         

3 comments:

  1. haha lawaklah... terbaik punya pengalaman, untung.. :) mesti dak2 tu comelkan?? yg cikgu tu nak usha ko kot haha XD apa2 pun tqah good luck... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh yea, kalo pasal laptop tu ko kumpullah duit sendiri ek. dah kerja kan??? :p

      Delete
    2. hudaa.dy jalan tegak jee.scaryy.

      Delete