cita-cita.........















CITA-CITA...smue org nak capaii...

1)mase kecik..

bende yang selalu cekgu tanye budak2...DAN BESAR NANTI NAK JADI APE??
siap suroh tulis kat dalam buku lagi..
budak2 ape tau-----dy tau nak keje cekgu...org or kerjaya yang dy nmpak ari2..

2)menengah..

ape aku nak jadik???.....mule pk sendiri....n dalam kepale mesti
engineer---doctor---pensyarah...
bende yang dikatekan gah..hmm..

bile cakap pasal nie..aku terimbas..ustaz afgan kate..dy soh kiteorg jadik bende yang rarely 3)difikirkan...doktor..ramai..engineer..berlambak..so nak tau dy soh kiteorg jdik ape??
pakar sejarah..mase tuhh..kiteorg tersenyum..SEJARAH??..dlm aty kate sapela nak jdik tu..

tp aku phm ape msg nak disampaikan oleh ustaz cikgu praktikal tuh...dy soh.kite..org islamm
mempunyai orang pakar dalam banyak bidang..ta semestinye..doktor..n kerje lain yang dipandag
tinggi skarang...hurm..

sebenarnye..aku bangge ngan kawan2 aku..yg dah rancang nak jdik ape lps nie..sedangkan aku maseh termanggu..tak tau..ape karier yang ak lbih sesuai...ak minat sains..lbih dri maths..
...tp.doktor..satu kerjaye yang perlukan 100% confident dlm diri..susah tuhh...

tapi..ak agak jelas dgn cite2 aku..cume ssh nak bagitauu smue org..mungkin ianya terlalu tinggi untuk dicapai..hanye harapkan..sedikit lagi..CONFIDENT dalam diri

0 comment:

kotak pasir