tips cope di matrix.

korang rindu aku,aku tau.jangan tipu.

wah,excited bukak blog ni.tetibe.perghh.mane pegi button-button FB aku kt tepi tu.
lesap tanpe sebarang petande.
sape curi ni,angkat tangan.korang tau tak aku buat tu sendiri,
usaha yg tanpe berbelah bahagi.--.takpelh.
aku halal kan.aku memang nak  tutup blog ni pon.
~tika nmpk nau tipu,dari hari kau kate.bohong,liar,dusta.


KMJ best jugaklh.best lh jugak ,kelebihan laen,dy ade LIF.kau ade?HAHA.
masok je sini,aku rase mcm budak form 1 ,sengal2,tak tau pape.
aku semangnye ZERO.

kalau korang nak rase rase teringin nak masok matrix,ni ade sikit peraturan 
yg aku blaja.
 
1.don't judge the book by its cover.
-mase masok tu,wah,kan ade pelbagai manusie-manusie kat sane.
aku just berkenalan dgn melihat.lihat serious buleh menipu korang.
ade lah kat sane,dtg bersame2 geng-geng kat skolah lah kan.
yelahh,aku kan SORANG je kat sane.
yang dtg ngan geng2 ni,kire mcm dh master kt sane,
tak mcm aku nerd yg poyo je senyap.diam seribu bahase.
 so,mesti smue mule judge someone,melalui diorang nye pembawakkan je.
2.kes kunci melarat.
-bende yang korang akan tepu dengar.
"perhatian kepada pelajar bilik bla bla bla,tingkat blabla.
sila balik kebilik anda.
kerana rakan anda terkunci dari luar.= ='' memang akan sebal telinga dengar.

3.katil yg suram.
wah,bile awal2 ni pelik kot ,katil smue ade wane pink2,
siap bantal lebih sgale.fluffy2.
ade teddy bear,ade selimot yg org iceland pon gune tu.
bile tengok katil aku,kosong KOSONG.dh mcm katil kt cite juvana tu.
so,aku rase sayu.
so,kalau korang tanak rase sayu,kenelh jadi girl-girl sikit,bwklh bantal ,teddy bear 
segale yg mungkin.untok lebih cerie.

4.melaram sampai melarat.
kat sini,mcm-mcm tudong ade.seantero tudong sedunie,ade kat sini.
yelah aku tudong bawal jelah katekan.
mane ade shawl-shawl ni.
so,mungkin ni bergune untok ujian dinamika korang.
semue dok tepon mak abah,soh bawak tudong maching2.

5.cari kasot,membawe kusut.
time orentasi ni,memang semak,so,
sape mcm aku pakai kasot branded lh katekan.memang berjeman tak jumpe.
yelah aku ni semangat setia kepade kasut BATA tinggi.
so,korang2,kalau nk senang pakai lh kasot laen dari laen.
tak pon.korang beli yg ade glow in the dark,
ala,yg bile pijak ade lampu lip lap tu.memang bergune tau.
serios bergune.

6.jgn jalan sorang-sorang.
tak tak,aku tak stresskan bende ni kepade wanita je.
lelaki pon same.
pasal ape?.yelah untok org muke2 ade tokoh ala-ala pensyarah ni.
haisyh,susah btollah.bile jalan je,adelah teman2 sebaye ni bagi greeting.
"asalamualaikum puan".
aku sejurus tu senyum,dah rase nak kasi sepak sikit.kasot aku pon saiz 9 .nak rase?
so,mase2 ni,aku blaja untok jalan ramai2.taubat jalan sorang.= =''aku kesal,bilelh nk dpt kad matrix ni.huh.

7.semangat skema yg tinggi.
wah,smue kat sini semangat gile.kol 7.30 dh separoh brato kt dataran.
fuhh,aku baget nk pegi lambat sikit.
tapi mane leh,aku tergugat bile smue meluru keluar.
pastu,bile mlm lak,baget nk tido kol 12,paling lewat.
rupenye aku silap,kol 11 aku dh tersenggok bagai org tk cukup oxygen tau.

8.rebut!rebut!.
aku kalau msok dewan kuliah,dh tak pikir kawan dh.tros cari tmpt dpn.
biasenye seat tu tinggal satu,
so,memang rezeki aku,yelah depan smue mamat cine.so boleh je jengah kan kepale.
bile blur2 tk tau nk mule buat ape.
so,rebotlah tmpt depan.kalau nk tnye pon ,tade le malu.
bayangkan kalau korang kt blakang.mesti segan silu nak tnye.dan troskan memblur.
seat depan lebih baek.
 
9.nota,nota nota!.
wah,nak dengar ceramah kt surau pon aku catat sey.
tah sejak bile aku dpt tabiat ni.
yelah,kenelah ikot arus semase.kau cube bygkan.
bile someone nak ckp pape,wahh
smue maju ni,keluarkan buku nota.catit,salin.adelah yg keluarkan pen,kertas.
pastu tulis name penceramah,tajok.Dah.TU JE..
yelah,ceramahkan selalu random,so.tak tau nk tulis ape.

10.semangat juang untok 4 flat.
kat sini,smue seriously a fighter.
btol aku tak tipu,sehari sebelom lecture stat.smue dok study gile2.
mcm esok exam,mungkin bagi budak biase mcm aku,rase awkward gile kot.
tapi kite kene follow arus semase ni,
takkan aku nak biarkan je.so aku pon STUDY secare keras ni.
sebab 4 flat tu sgt menarik,so.bestlh.
kalau orang tnye,pointer kau brape.4flat!.tk yah nak ckp.3.blal bla.tu pon kalau ingat.
samelh mcm dpt staight A ,senang je nk ckp kan.kan kan.
 
 
so,kat sini belom dpt WIFI.so,aku agak hilang kekuatan.
kekuatan hapekebende tu.
kelemahan aku memang bile time ade internet.
yelah mcm sekarang ni,sepatot nye study study!.
so,ade hikmah tade WIFI kan.
ape kau buat ni tikah.buat blog pon,ape gune nye.
ade org nak bace?bace pon hapelh gune.kau dpt duet ke.ade ke sape nk tekan 
nuffnang,heartbeat ko tu.ade ke?ade?.takde kan.K.bai.

1 comment:

  1. ade jugak orang terkunci dalam bilik sendir ek ?
    tak kan takde kunci spare kot.. erk ??

    ReplyDelete