terlalu focus!

dengan penuh semangat ,iltizam,dedikasi,dan focus yang tiada tarenye

"nur atiqah!...buleh mule!"~jpj

sebaik mgankat tgn tande dengar arahan,
mula memutar kunci..
starter pon dihidupkan dengan penuh tenaga upaya
mata tepat memandang target
bertenang~

start! 1 2 3

argh!..suare hampe kedengaran dari smue umat manusia
yang ade kat sane

korang,nak tau tak ape jadi kat aku mase tu,
teka2
ape? jatoh titi? tak! tak cukup 7 saat? tak! kaki jatoh? tak

actually ak tak tau la ape masalahnye aku!
AKU LANGSONG TAK MENITI TITI KT CTU!
kesengalan terserlah!dengan bangga dan sombong
aku jalan je sebelah titi tu

pastu,jpj tu trus panggil aku!,
"kenapa awak tak meniti tu?..awak takut ke?"

dengan confident bercampur keegooan,
"tak takut!,tak tau kenape!"
jpj tu balas tanpe belas.
"saya andaikan awak kandas"

sambil buat mata sin-chan*blink2
"boleh x saye nak ulang balek"

dengan kesayuan jpj,
"boleh!,tapi minggu depan""saye nak tgk awak buat bhagian 3"
HANGSUA tol!

aku rase sangat sengal,bodoh sangat
pesal aku tak naik titi tu!
haisyh!

dalam aty,bhagian 3 aku dah la selalu sucks mase latihan!
ni nak menjamin aku lak!
tak mungkin!

so,dengan segala kepoyoan aku buatlah bahagian 3 tu,
paling okayy la
sepanjang latihan ak tak pernah buat camtu!

*tengok kt kertas pemarkahan calon tu!
BAHAGIAN 2:KANDAS BAHAGIAN 3:LULUS

sekali kali kesengalan!,dari rumah ak target nak focus bhagian2
tapi jadiknye bhagian 3
so,sesungguhnye ak dah terselamat dari upacare
melanbai tangan yang tak membawa faedah tu
tak releven tol!

PENGAJARAN:
1.JANGAN TERLALU YAKIN DAN FOCUS
2.JANGAN JADI PENAKUT
3.JANGAN TERLALU NEGATIVE
4.NAK LULUS BHAGIAN 3 MESTI FULLY KEPOYOAN DALAM DIRI
5.SEDAYA UPAYA TAKCLE JPJ AGAR LULUS~sengal!


0 comment:

kotak pasir