naif

insan naif pegi buat akaun bank sendiri

"dek,nak buat untuk ape,biasiswa,simpanan?"

"aah,yelah-yelah"
*muka naif cube confident

"biasiswa ke nak buat simpanan je"

 aah.aah.
oh.oh.simpanan la kak.
*biaselh budak tk de biasiswa,mane aku tau!

"dek,nnty ikot abang tu."

"oh.okay2"

abang tu ajar dari cmne nak tekan button2 money machine tu
teruje aku
perkhidmatan boleh dipuji.
dah mcm vvip dah.hua.
kakak tu kate,
"sekarang dh ade perkhidmatan online,senang"


yelahh kak,*ehe,ko tk kenal aku sape,dont jugje the book by its cover

----
then,insan naif sekali lagi,
pegi post office lak.

kakak2 kat situ masam mencuke
sampai kat kaunter
aku gelak,tanpe menghiraukan org laen*tak aku maseh pemalu
sikit je.
HI HI HI
mcm ade satu group kat skolah dulu
gelarkan diri
geng gelak senada.*lupe lak name official dy.btol kot!

aku nak gelak sebab.ade satu sign tulis kat kaunter tu

"saya menyambut pelanggan dengan salam dan senyuman"
ehe.nak je aku jerit.
well ,its not!

----
kali ni insan naif meningkat pengetahuan
sebab teman abah pegi maybank.
takde lh tekebil2.

dah sampai,abah ade suroh pegi kereta.
letak barang,

bagilh kunci kete besi berat lagi berisi

mase nak approched kat kerete tu,ade kete 
tengah tunggu parking.
dy tunggu je sape yg nak keluar
since kat ctu,parking penuh.

muke dy agak berubah gembire bile nampak aku smpai kat kerete tu
segan aku,kete abah dh la mewah mewah mewah


agak bangge ye,dy pk kete tu aku punye ke
 dy tak perasaan ke aku muda
tak eyh?
yeke?
that explain bile makcik2,kakak2 kat kedai2 
panggil aku kakak
"kak,nak ape?"
that also explain,orang-org kampung kate
"lo,ni perawan yg sulong ,yak"
translate-ni anak perempuan sulong ke?


pagi tadi aku tak online sebab ni,
beberape manusia kate
"tiqa,lame tak nampak kau online!"
nampaknye aku kene tuka blackice kepade blackberry

~ngee



buzz:bile nak siapkan keje umah aku korang.!

3 comments: